Τετάρτη 25 Σεπτεμβρίου 2013

ΨΥΧΑΣΘΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΨΥΧΑΝΑΛΥΣΗ

Οταν βρισκόσουν στρατιώτης στήν Λέρο πίστεψες στό όνειρο, γιατί ένα πρωινό η ομίχλη κάλυψε τή γή καί νόμιζες πώς πετούσες στόν ουρανό.Ολα στόν αέρα σκορπισμένα. Εικονοκλάστης ή εικονολάτρης. Δημιουργείς ή καταστρέφεις τήν εικόνα φτιάχνοντας μιάν άλλη. "Τό πιό σπουδαίο δέν τό βλέπουν τά μάτια" Antoine de Saint Exupery. "C`est tres bien de copier ce que l`on voit, mais c`est beaucoup mieux de dessiner ce que l`on ne voit plus que dans sa memoire. C`est une trasformation pendant laquelle l`imagination collabore avec la memoire. Vous ne reproduisez que ce qui vous a frappe, c`est`a dire le necessaire.La vos souvenirs et votre fantaisie sont liberes de la tyranie qu`exerce la nature." Degas. "Ne copiez pas trop d`apres nature, l`art est une abstraction. Tirez-la de la nature en revant devant elle et pensez plus`a la creation qu`au resultat". Gauguin Κλείσε τά μάτια καί θά δείς. Πρωτού δώσεις τά κείμενα νά διαβαστούν αυτολογοκρίνεσαι, γιατί κάνεις μιά επιλογή όπου περισσότερο αφαιρείς παρά προσθέτεις. Τό βιογραφικό σου συνεχίζεται στούς πίνακες καί σ`αυτές τίς μελέτες. Δέν συγκρατείς στή μνήμη σου πολλά ονόματα καί ημερομηνίες αλλά τούς σπουδαιότερους εικαστικούς καί κινήματα γιά νά είσαι γνώστης τής σύγχρονης Τέχνης. Δέν ζωγραφίζεις γιά νά κάνεις έκθεση, αλλά γιά τήν ζωγραφική, γι`αυτό αποφεύγεις τόν πρωταθλητισμό γιά τόν αθλητισμό στήν Τέχνη. Από τό μπράβο πού`χες στά παιδικά σου σχέδια άρχισε η εξελιξή σου σάν καλλιτέχνης. Επισκέπτεσαι ναούς εκκλησίες άλλων θρησκιών καί δογμάτων γιά νά έλθεις σέ επαφή μέ τήν ξένη κουλτούρα. Βρίσκεσαι μεταξύ δύο πολιτισμών, πατάς σε δυό βάρκες, χωρίς νά ανήκεις πουθενά. Η αγωνία γιά τήν επιτυχία, τό πρόγραμμα, η σκέψη στή δουλειά νά φτιάχνεις σχεδόν πάντα δύο έργα μαζί, ώστε όταν κουράζεσαι στό ένα νά συνεχίζεις στό άλλο, έχοντας στό μυαλό σου κάποιο τρίτο. Συνήθως λίγο πρίν τό αποτέλεσμα από τήν χαρά τής δημιουργίας ξεχνάς τόν χρόνο καί τήν τροφή. "Mais je ne veux pas travailler, j`ai horreur du travail et toi aussi, je crois, tu n`aimes pas le travail, parce que tout ce que tu fais est une diversion, un amusement, comme on mange un bon repas, ou comme on boit un bon verre du vin, et ca ce n`est pas du travail." κουβέντες τού Man Ray από κατάλγο τής Denise Rene. Τό κάθε έργο σου περιέχει τήν έκπληξη ώς πρός τό προηγούμενο καί εκεί πού θά μπεί "ανεβάζει" τό περιβάλλον καί ξεκουράζει τά μάτια. Οι συγκεκριμένοι καί οι αφηρημένοι πίνακες πού`χεις κάνει έχουν τήν ίδια γραφή, είναι γεωμετρικοί καί παραστατικοί όπως τά σήματα. Dada-Surealisme-Pop Art, είναι γιά σένα ένα κίνημα πού βρίσκεται σέ διαρκή εξέλιξη. Μέ αυτή τή λογική ενώνεται η δουλειά σου από τά collages τής Mairilyn μέχρι σήμερα 1/12/`92. "Ce que je cherche avant tout dans un tableau, c`est un homme et non pas un tableau" Zola. Διάλεξες αυτό τό styl γιατί αντιπροσωπεύει τόν χαρακτήρα σου, αναπτύσσεται πιό εύκολα τό σχέδιο, οι συνδιασμοί στό χρώμα καί οι απόψεις σου. Δίπλα στό κόκκινο τό ρόζ, στό πράσινο τό θαλασσί. Τό μπλέ καί τό καφέ, η σκουριά καί τό πράσινο, η ώχρα...,...et le ton sur le ton. Αφίσσα είναι μιά εικόνα σέ δύο διαστάσεις, τυπωμένη σέ πολλά ή απεριόριστα αντίτυπα πού σκοπό έχει νά δώσει στόν θεατή ένα μήνυμα απλό, περιεκτικό κατανοητό ή νά τόν πληροφορήσει. Εχει αισθητική αξία ή απαξία. Οι αφίσες τού Lautrec τού Bonnard τού Hollywood τού Bollywood καί τού Μάη τού `68.Τό περιθώρειο, τό παράθυρο τής αφίσσας είναι γιά νά δώσει περισσότερο βάρος, έμφαση καί ένταση στήν εικόνα νά τήν ξεκαθαρίσει καί νά τήν απομονώσει από τό περιβάλλον της. Τά μπαλόνια πού περιέχουν τά γράμματα είναι γιά νά τονίσουν τό κείμενο καί νά δώσουν τήν πηγή τής φωνής. Χρησιμοποίησες τήν τεχνική τών κόμικς καί έφτιαξες τό δυπτιχο, τό τρίπτιχο, τό τετράπτιχο... Καμιά φορά ο πίνακας από τόν τίτλο καί τό περιεχόμενό του παίζει τό ρόλο τής αφίσσας όπως στήν Guernica καί αντίστροφα, δηλαδή όταν η αφίσσα έχει έντονη τήν εικαστική αξία ποιότητα, είναι πίνακας. Τό σκίτσο σάν μέσον γιά τήν επικοινωνία προυπάρχει τού γραπτού λόγου, γιατί ο άνθρωπος πρώτα μπόρεσε νά εικονογραφήσει αυτά πού βλέπει καί μετά νά γράψει.
Εικόνα-Σχέδιο--Ιερογλυφικά-Γραφή. Η Τέχνη είναι εσωτερική αναζήτηση καί ανάγκη. Αισθητική.
Ο τρόπος πού ο καθ`ένας εκμεταλεύεται τήν φαντασία του. Ο καλλιτέχνης είναι τακτικός, φιλόδοξος καί χρειάζεται νά έχει έναν μύθο, δικαιωμένο από τήν ζωή πού νά τόν υποστηρίζει καί νά τόν εμπνέει, όπως ο Modigliani καί ο Van Gogh.. Τόν ζωγράφο τόν κάνει η δραστηριότητα. Η απουσία τών σχέσεων είναι καί αυτές δημόσιες σχέσεις όταν προκαλούν τό ενδιαφέρον καί τήν συζήτηση. Πρέπει νά`χεις κάτι παραπάνω από ταλέντο στήν Τέχνη, όπως πίσμα, θέληση, κουράγιο, τόλμη, επιμονή, υπομονή, προσπάθεια, θάρρος,... νά δοθείς, νά γίνεις τέλειος. "N`imitez, ne suivez pas les autres, vous resterez derriere eux...,... je vous recommande la plus grande naivete`a l`etude. Et faites bien comme vous verrez. Confiance en vous et la devise: consience et confiance." Corot.

                                                                                                                                        N.K/1/12/1992 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου